Witajcie w świecie Mad Maxa

Social share: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Witajcie w świecie po apokalipsie. W świecie, gdzie liczą się wyłącznie surowce i … dobra zabawa.Jeśli ktoś oglądał serię filmów o Mad Maxie, bądź Wyścig śmierci od razu rozpozna duże podobieństwa w pojazdach jakimi się bawimy oraz krajobrazach w jakich przyjdzie nam toczyć potyczki.

Grę promuje Gaijin Entertainment, czyli wydawca War Thundera, ale jej rzeczywistym twórcą jest studio Targem Games, które znamy ze Star Conflict. Nie spodziewajcie się zatem wodotrysków i super wypasionej grafiki. Dostajemy ciekawe mapy, niezłe modele pojazdów i dopracowaną fizykę zniszczeń. Wszystko to działa nawet na sprzęcie pamiętającym Windows Vista, czyli Core2Duo i grafice pokroju HD5670, bądź Fermiego GT440, a waga całej gry nie przeraża, bowiem jest to niecałe 3GB. Czy przy takich wymaganiach i ciężarze możemy w ogóle otrzymać coś ciekawego?

POJAZDY

Jak w każdym postapokaliptycznym świecie nie mamy od początku dostępu do wypasionych czołgów oraz innych zaawansowanych machin zniszczenia, a pojazdy budujemy z tego co sami skonstruujemy (broni, kół, silników, generatorów energii) oraz wszystkiego co znajdziemy w magazynie (elementy konstrukcyjne). Początkowo nasze wehikuły nie będą się zbytnio różnić od klasycznych pickupów tyle, że uzbrojonych w karabiny maszynowe (machine gun) lub strzelby (shotgun). Z czasem będziemy zdobywać kolejne części uzbrojenia, które albo zamontujemy na rozbudowywanych samochodach, albo przerobimy na inne, znacznie lepsze rodzaje broni. Możliwości budowy i uzbrojenia naszych cudeniek jest tak dużo, że naprawdę ciężko będzie spotkać dwa identyczne pojazdy. Zawsze możemy podzielić się ze znajomymi naszym wehikułem, publikując jego schemat (zakładka Exhibition). Gdy zapiszą go na swoim profilu, będą w stanie w łatwy sposób odtworzyć kopię z własnych części.

FRAKCJE

Jak w innych grach tego typu, tak i tutaj pojawiają się stronnictwa – czyli frakcje, których obecnie mamy pięć: Engineers – podstawowa, tej nie możemy zmienić oraz Lunatics, Nomads, Scavangers, Steppenwolfs. Każda frakcja oferuje inne zestawy uzbrojenia i elementów konstrukcyjnych, z których będziemy budować pojazdy. Na przykład Lunatycy słyną z lekkich i zwinnych pojazdów, więc mają bardzo mobilne i niezbyt wytrzymałe konstrukcje pancerza. Ich główną bronią są rakiety oraz shotguny. Z kolei frakcja Scavangers poszła w pancerz i siłę co oznacza, że ich konstrukcje sporo ważą ale i mogą nieźle dołożyć swoimi 88-milimetrowymi działami. Na szczęście nie jesteśmy przypisani do frakcji na stałe (poza podstawowymi Engineers) więc co 24 godziny możemy je zmieniać by móc produkować nowe elementy uzbrojenia lub części potrzebne do misji.  Każdy zrobiony element możemy wykorzystać do stworzenia kolejnego przedmiotu o znacznie lepszych właściwościach.

EKONOMIA GRY

To ona będzie determinowała jakimi pojazdami będziemy walczyć, w jakich potyczkach będziemy brali udział. Opiera się na dwóch elementach – surowcach i walucie. Surowce które zdobywamy w bitwach PvP to: złom (nasz podstawowy surowiec do tworzenia przedmiotów) do tego drut, elektronika oraz paliwo potrzebne do rajdów. Na rajdach zdobywamy miedź oraz kupony, których ilość zależy od trudności rajdów. Walutą są Coinsy, które możemy kupić w sklepie lub zebrać handlując z innymi graczami. Coinsy są potrzebne do tworzenia przedmiotów, bowiem uruchomienie produkcji wymaga wykupienia miejsca na stole warsztatowym. O ile zakup 5 slotów do produkcji niebieskich przedmiotów jest stosunkowo tani, bo kosztuje 25C, o tyle już 5 fioletowych slotów wymaga 100C, a złotych aż 750C. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że każda frakcja ma własne ścieżki tworzenia i do każdej trzeba wykupić możliwości budowy. Dlatego zarobione środki należy wydawać z rozwagą, śledzić ceny rynkowe i produkować na sprzedaż wyłącznie te elementy,  które przynoszą realny zysk.

PVP – MISJE

Bitwy PvP zwane są tu misjami – gracze znający realia Armored Warfare się zawiodą 😉 Kolejki do bitew są znacznie krótsze lub nie ma ich wcale. Gra ma status otwartej bety od około miesiąca, a już zebrała ponad 3 miliony graczy, więc nie ma problemu z kompletowaniem składów. Dodatkowo w razie niepełnej ekipy drużyny są uzupełniane botami, które łatwo rozpoznać poprzez proste nicki i pojazdy wzięte wprost z katalogu frakcji. Gdy pojawi się realny gracz – bot zostaje usunięty z potyczki (nie dziwcie się, że nagle ktoś wybucha bez powodu) a jego miejsce zajmuje człowiek. W misjach, czyli grach PvP, są dwie ośmioosobowe ekipy, które walczą ze sobą na wyniszczenie lub zajęcie bazy wroga. Starcia trwają nie dłużej niż 3 minuty, więc nie ma czasu na kampienie.  Zresztą same mapy niejako wymuszają dynamiczną rozgrywkę.

W misjach, czyli starciach PvP są dwa rodzaje map:

  • standardowa z dwiema bazami, które drużyny bronią / zdobywają, ewentualnie ubiją wszystkich przeciwników
  • spotkaniowa, gdzie pojedyncza baza wymusza na zespołach wspólny szturm na nią, wygrywa ekipa, która zajmie ją w całości, bądź wyeliminuje wroga

Nagrodą za wygranie misji/bitwy PvP jest: złom, elektronika, drut i jeden z przedmiotów, których potem możemy użyć do tworzenia kolejnych elementów lub sprzedać na rynku. Dodatkową nagrodą, o ile mamy zamontowane beczki na paliwo i ich nie straciliśmy, jest właśnie przywiezienie 5, 10 lub 15 litrów paliwa, w zależności od tego ile i jakie beczki mamy zamontowane.

PVP – BURZE

Producenci stworzyli również tryb wyzwań zwany Brawls. Tu już nie ma sojuszników, przyjaciół – walczymy sami przeciw reszcie graczy. Dodatkowo, w niektórych potyczkach, pogoda ma mapie nie ułatwia zadania, bowiem burza piaskowa niszczy nasze pojazdy w bardzo szybkim tempie. Nie ma praktycznie żadnych szans na ucieczkę lub ukrycie się. Tu nagrodą znów jest: złom oraz paczka – z której mogą wypaść różne przedmioty.

PVE – RAJDY

W grze możemy wybrać również potyczki PvE zwane Rajdami. W zależności od tego jaką trudność rajdu sobie wybierzemy, tyle paliwa będziemy musieli na nią wydać. Odpowiednio 20 na łatwe rajdy, 40 na średnie i 100 na trudne. W przeciwieństwie do misji mamy tu jedną, czteroosobową drużynę,  która musi wykonać konkretne zadania na mapie.

Nagrodą za ukończenie rajdu jest: miedź oraz kupony w ilościach odpowiadających trudności rajdu, im wyższa tym więcej surowców zdobędziemy.

PODSUMOWANIE

Jak na grę, która niedawno opuściła zamkniętą betę dostajemy naprawdę dopracowany tytuł. Patche naprawiające błędy i dodające nowe zawartości (jak, np. ostatnio kierowcy) pojawiają się bardzo często, a rozwój postępuje szybko. Są mankamenty, jak niedopracowany dobór graczy do misji PvP, czy brak języka polskiego, ale z czasem zapewne zostaną usunięte lub dopracowane. Czy warto w nią zagrać? TAK, TAK i jeszcze raz TAK. Żadna inna gra MMO nie ma tylu ścieżek rozwoju pojazdów, nie ma takiego klimatu jak Crossout.

Social share: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Xandrass

Zapalony gracz w gry sieciowe jak Armored Warfare, War Thunder, ostatnio Crossout. Poza tym symulatory jak Euro Truck Simulator 2, RPG typu Wiedźminy, Skyrim, Gothic, Risen, strategie pokroju Age of Empires II lub Anno 1701. Filmy od s-f po horrory byle nie usypiały i nie były z Bollywood, muzyka elektroniczna Vangelisa, Jarre’a

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Ci najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij